sreda, decembar 26, 2007

Dnevne novine u Srbiji

Pre neki dan Predsednik Srbija je posetio gradilište Društva istraživača „Vladimir Mandić Manda“, tim povodom sam sutradan kupio sve dnevne novine koje sam našao na trafici kako bih uradio press cliping ovog događaja za Istraživače. Kako sam preživeo čitanje svih ovih novina teško je iskazati lako. Prosto moram tražiti od Istraživača da mi ovo računaju kao donaciju, ali ne u vrednosti dnevnih novina (oko 300 din), niti u vrednosti mog vremena, već u vrednosti pretrpljenog duševnog bola (brat bratu 400.000,00 dinara :) ).

ALO su izvesne dnevne novine koje se hvale da su najveće. I stvarno da biste ih čitali treba vam sto za stoni tenis. No vesti su veoma kratke i bey ikakve informacije u sebi da to čitanje neće dugo trajati.

SUTRA, da da. „Sutra“ su novine koje izlaze od skoro. Jedna od glavnih vesti je „Magarac čuva ovce“. Tu su naarvno i vesti iz pouzdanih izvora pune sočnih detalja, koje ne može niko da vam potvrdi sem određenih pokojnika i tog samog izvora.

GAZETA, tj „Srpska gazeta“, da se neko ne zezne i ne pomisli da je u pitanju ruska gazeta. Novine na istom kvalitetu papira, sa posebnim osvrtom pišu o jednom od predsedničkih kandidata, dok drugog favorita možete pronaći na marginama.

PRAVDA. Hmzanimljiv naziv. Pretenciozan? Pa ako se kaže kako je predsednik Srbije pio kuvano vino u fabrici „Krušik“, može se zaključiti samo da je vest nastala skraćivanjem zbog malog prostora namenjenog za istu, i igrom gluvih telefona. Istina je da je čaj a ne vino bilo posluženo u Istraživačima a ne Krušiku.

E sad dolazimo do onoga za šta sam do sada mislio da je žuta štampa. Ali u poređenju sa gore pomenutim, to su dela klasične književnosti.

KURIR. Standardno ekskluzivan. Crna boja i bukvalno i figurativno preovladava.

PRESS. Ovde čak čovek i može da se informiše. I dalje su tu vesti koje se oslanjaju specijalne izvore, ali pokrivene su skoro sve oblasti koje čitaoca mogu zaniamti. Skoro pa novine.

Hm. Bez posebne karakterizacije ću pisati o „Glasu javnosti“, novinama koje sam krajem devedesetih redovno čitao. Danas prazne. Bez informacija, bez senzacija. Ne sećam se ni šta bih vam o njima rekao.

I sada dolazimo do „Politike“, „Danasa“, „Blica“ i „Novosti“. Prave dnevne novine. Informativne i analitičke pre svega… Novosti su se dosta popravila u odnosu na vreme kada sam o njima mislio kao o radničkim novinama.

Ovo je bila jedinstvena prilika da u jednom slučajnom danu pregledam sve novine koje kod nas izlaze. I ovaj uzorak je pokazao upravo ono što smo i pretpostavljali.

Količina gluposti koje sam pročitao, i koncepcije koje nisam razumeo, kao i boja na prstima definitivno ukazuju na to da će ova akcija biti dobra donacija Društvu istraživača, ali kao što rekoh, kroz pretrpljeni duševni bol koji sam preživeo čitajući sve ono što ima hrabrosti da se nazove dnevnim novinama.

5 Comments:

At 11:25 PM , Blogger Danguba said...

Fantastičan post... prepun pravog kritičkog duha... Samo nastavi tako Nidžo!

 
At 3:40 PM , Blogger Milos Maric said...

A kako to da ja nisam dobio link do ovog bloga? :)

 
At 10:04 PM , Anonymous Anonymous said...

Interesting to know.

 
At 12:22 AM , Anonymous Anonymous said...

треба проверити:)

 
At 1:36 AM , Anonymous Anonymous said...

Genial fill someone in on and this post helped me alot in my college assignement. Thank you seeking your information.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Pocetna stranica